Heerlijk bijgekomen na de lange vlucht - Reisverslag uit Dominguito, Curaçao van Jordy Plat - WaarBenJij.nu Heerlijk bijgekomen na de lange vlucht - Reisverslag uit Dominguito, Curaçao van Jordy Plat - WaarBenJij.nu

Heerlijk bijgekomen na de lange vlucht

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Jordy

28 Februari 2015 | Curaçao, Dominguito

Gisteren was echt een lange dag. Wij lagen om 20.30 al op bed (Nederlandse tijd 5 uurtjes later) met als gevolg dat we eigenlijk allemaal, behalve Jordy al rond 4 uur wakker waren. Gelukkig vielen we nog even 3 uurtjes in slaap. Om 7.00 er dan toch uit. Het was gelijk al heel warm.
Via onze reisleidster hadden wij een auto voor het weekeind gehuurd. Deze konden we alleen pas om 10.00 ophalen.
Vanmorgen eerst rustig ontbeten bij Hemingway. Onbeperkt ontbijten voor een leuk bedrag. Erg luxe, er was van alles, dus ook heerlijk gegeten. Tijdens het ontbijt voor het eerst kennis mogen maken met een grote leguaan. Erg leuk zo in het buitenland! Ze lopen vrij rond, deze kwam uit een boom naar beneden lopen vlakbij ons tafeltje.
Rond 10.00 gauw de auto opgehaald. We hebben eerst rustig een Albert Heijn opgezocht waar we onze boodschappen konden halen.
Het verkeer is hier erg chaotisch dus we zijn wel even onderweg geweest. Regels kennen ze hier niet echt. En dat kun je ook wel zien aan de auto's die hier rijden.

S middags zijn we het strand op geweest, heerlijk was dat. Jordy en Esmee genoten beide volop. Esmee liet goed zien wat ze met zwemles altijd moet doen en deed erg goed haar best in dit water. Jordy was heerlijk vrolijk, hij zong en was druk aan het rondspartelen.
Tussendoor even een piepklein motregenbuitje gehad van hooguit een minuutje, maar dat mocht de pret niet drukken. Nat zijn we toch al en met die warmte kun je net zo goed in de zee blijven ;)

Rond een uurtje of 4 vonden we het wel weer goed. Onderweg naar het hotel zijn we eerst even langs het sea aquarium geweest. Omdat Jordy hier therapie krijgt mogen wij er ook tijdens onze vakantie onbeperkt gratis naartoe.
We hebben alvast even vluchtig bekeken waar wij ons maandag moeten melden, en zijn een klein stukje het park opgegaan. Leuk om al een aantal dingen te hebben gezien. We hebben dolfijn met baby dolfijntjes gespot. Roze Flamingo's, een haai. En allemaal mooie (grote) vissen. Ook nu genoten Jordy en Esmee van alles wat ze hier zagen.
Als afsluiting van de dag zijn we nog even onze mini zwembad ingedoken. Ook even om dat zoute water kwijt te raken. Esmee was alweer druk bezig met haar zwemles kunsten, dat moet aan het einde van deze vakantie ook helemaal goed komen. Jordy wilde er niet meer uit, hij vond het ook veel te lekker.

Jordy had vandaag duidelijk een betere dag dan gisteren. Hij was weer helemaal zichzelf, lekker vrolijk.
We proberen het slaapritme gewoon aan te houden, dus beide kids weer lekker op tijd naar bed.
Morgen gaan we eens kijken in Willemstad, ik ben benieuwd. Vanaf de snelweg ziet het er erg mooi uit. Al die mooie gekleurde huisjes, en de bootjesbrug. Het oogt wel heel gezellig.

• 28 Februari 2015 - 08:33

André En Sriani :

He familie Plat,
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste verkenningstocht al hebben gehad. Mooi om te horen dat Jordy weer goed in z'n vel zit, kan hij straks lekker spetteren met de dolfijnen.
    De foto's al even bekeken maar wow wat mooi daar zeg en benieuwd wat je van die gekleurde huisjes vindt, moet heel mooi zijn.
    Genieten en tot het volgende verslag!!

Liefs ons

• 02 Maart 2015 - 17:29

Harry Westerbeek:

Hallo familie Plat,

Als we de verhalen lezen en de foto's zien blijkt wel dat jullie het erg naar de zin hebben.
    Kan ook bijna niet anders met zo'n klimaat.
    Ga er voor zover mogelijk heerlijk van genieten want je zal zien "de dagen vliegen voorbij" en je
    zit zo weer in dit koude kikkerlandje.

Met hartelijke groet, Harry

Jordy

Jordy is geboren op 8 april 2008. Jordy woont thuis samen met zijn papa Marco, mama Silvia, zusje esmee, en max de hond, in Wolvega. Zo op het eerste gezicht zie je een normale kleuter van 6 jaar. Dit is echter niet zo. Jordy is wat wij altijd noemen een bijzonder jongetje. Hij heeft een verstandelijke beperking en een algehele ontwikkelingsachterstand zijn ontwikkelingsleeftijd is ongeveer 15 maanden. Hoe dit kan weten wij niet, wij weten ook niet of wij er ooit achter zullen komen. Sinds 2011 gaat Jordy naar het kdc in Heerenveen, waar hij op zijn tempo sprongetjes in zijn ontwikkeling maakt. In februari 2015 gaan we met z'n vieren naar curacoau toe waar Jordy dolfijnondersteunde therapie mag volgen. Wat willen wij bereiken met dolfijnondersteunende-therapie? Wij hopen dat Jordy wat zelfbewuster wordt, rust en concentratie kan vinden om te spelen en om zich te ontwikkelen. En het zou ook fijn zijn als Jordy sprongetjes zou kunnen maken in zijn spraakontwikkeling. H

Actief sinds 29 Sept. 2014
Totaal aantal bezoekers 19741