Het schiet alweer op :( sessie 9 - Reisverslag uit Dominguito, Curaçao van Jordy Plat - WaarBenJij.nu Het schiet alweer op :( sessie 9 - Reisverslag uit Dominguito, Curaçao van Jordy Plat - WaarBenJij.nu

Het schiet alweer op :( sessie 9

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Jordy

13 Maart 2015 | Curaçao, Dominguito

Het begon vanmorgen goed, Jordy lijkt precies te weten wat er staat te gebeuren, toen we eenmaal in de startblokken stonden om naar het cdtc te gaan zei Jordy lift. Dat zeggen we vaak als eerste, met oogcontact: Jordy we gaan eerst naar de lift lopen.
Het lopen naar het sea aquarium lijkt steeds beter te gaan. Jordy zoekt minder snel een hand op. Wederom was Jordy vanmorgen weer wat ongeduldig. Wachten duurt soms lang.
Vandaag werd het spelen op de mat weer geoefend. Ricarda en Stephanie proberen nu iets verder van Jordy af te zitten. Ze moesten Jordy vandaag wel iets vaker naar de mat toe begeleiden dan gisteren. Tot nu toe speelt Jordy elke dag met iets nieuws, daar is hij wel gevoelig voor en maakt het spelen interessant. Morgen gaan ze nog een keer spelen met hetzelfde speelgoed en kijken hoe hij hier op reageert.
Het zwemmen met Chabelitha was weer genieten, lekker spelen. Belletjes blazen, elkaar nat spatten en gezellig kletsen. Dat laatste vind Jordy erg leuk om te doen met Chabelitha, hij imiteert er dan lekker op los. En toch leek het soms of Jordy het niet leuk vond want dan kwam hij met nephuiltjes aanzetten. Dit was meer omdat Ricarda hem corrigeerde. Dan wilde Jordy bijvoorbeeld te snel. Ook de keren dat Jordy naar het platform moest liet Jordy horen dat hij er niet uit wilde, de nephuiltjes kwamen. Maar goed ook op het platform moet gewerkt worden. Dit deed hij heel goed. Hij moest werken met bakjes en deksel. Dan zat er iets in en moest hij de deksels eraf halen, zo oefenden ze zijn fijne motoriek. Dit deed hij wel goed, het kost hem wat tijd maar het lukte wel. Alleen een glazen potje met deksel was wel heel moeilijk voor Jordy.
In het water werden de ja en nee vragen weer gedaan. Je hoort dan echt duidelijk een ja vanaf ons plekje. Dit heeft in bijna 2 weken toch maar goed opgepakt.
Ricarda vond dat hij in de afgelopen 2 weken toch heeft laten zien dat hij rustiger en geconcentreerder aan het werk gaat, ze genieten ervan om met hem te werken.
Zij raadde aan om het speelgoed vaker te wisselen thuis. Dit doen we nu om de 2 weken, Ricarda raad aan om 2a3 dingen aan te bieden en dan ook na 2 dagen te vernieuwen. En wat betreft een mat, deze kunnen we het beste tegen de muur aan te leggen. Jordy gaat ook zelf tegen de muur aan zitten en dit bied hem ook rust tijdens het spelen. Als de mat middenin de kamer zou liggen, dan zou hij er ook sneller af kunnen gaan.
Morgen alweer de laatste keer, wat zijn deze 2 weken voorbij gevlogen!

Vanmiddag niet zo veel gedaan, de hele middag bij het zwembadje rondgehangen. Soms werd het Jordy wel wat te veel in het water, dan mocht hij in de buggy bij in zitten.

Vanavond hebben we met nog 2 ander gezinnen heel gezellig gebbqt, en voor deze keer maar wat later naar bed. ;)

Jordy

Jordy is geboren op 8 april 2008. Jordy woont thuis samen met zijn papa Marco, mama Silvia, zusje esmee, en max de hond, in Wolvega. Zo op het eerste gezicht zie je een normale kleuter van 6 jaar. Dit is echter niet zo. Jordy is wat wij altijd noemen een bijzonder jongetje. Hij heeft een verstandelijke beperking en een algehele ontwikkelingsachterstand zijn ontwikkelingsleeftijd is ongeveer 15 maanden. Hoe dit kan weten wij niet, wij weten ook niet of wij er ooit achter zullen komen. Sinds 2011 gaat Jordy naar het kdc in Heerenveen, waar hij op zijn tempo sprongetjes in zijn ontwikkeling maakt. In februari 2015 gaan we met z'n vieren naar curacoau toe waar Jordy dolfijnondersteunde therapie mag volgen. Wat willen wij bereiken met dolfijnondersteunende-therapie? Wij hopen dat Jordy wat zelfbewuster wordt, rust en concentratie kan vinden om te spelen en om zich te ontwikkelen. En het zou ook fijn zijn als Jordy sprongetjes zou kunnen maken in zijn spraakontwikkeling. H

Actief sinds 29 Sept. 2014
Totaal aantal bezoekers 19748